Dagens bild 30 november 2018
Lyssna på
sammanfattningen av Anni Lööfs intriger av Lars Bern
|
https://www.youtube.com/watch?v=Kishp6AIfMA
En annan tongivande person i Centern är
Fredrik Federly som sitter i Europaparlamentet och är stolt över att han
röstade för öppna gränser. Om honom skriver en gammal centerpartist så här ”Fredrik Federley, playboyen från Stureplans-centern, har än en gång visat hur ytlig och politiskt förvirrad han är utan minsta omtanke om Sverige eller miljön. Det säger också mycket om dagens centerparti att en sådan charlatan som Federley har tagit sig till toppen i partiet.”
Centern har blivit ett globalistiskt
parti, men säger sig vara liberalt. Men är det liberalt att föröda det
som andra byggt upp?
Nationen Sverige kan betraktas som en
ekonomisk förening. Alla medlemmarna betalar in sin medlemsavgift/skatt
för att försäkra sig om att få en viss välfärd, att få kroppen lagad om
den går sönder, omsorg om de gamla istället för äldre tiders fattighus,
pensioner som går att leva på, bra skolgång för våra barn, en
infrastruktur som fungerar, försvar osv.
Om alltför många utifrån släpps in i
denna förening och inte betalar för sig kommer denna ekonomiska förening
som vi kallar nationen inte att fungera, det blir en lägre utdelning
till alla medlemmar. Detta är ett sätt att underminera en ekonomisk
förening/en nation.
De som vill bevara Sverige som en nation
idag kallas nedsättande för nationalister och andra fulare ord idag. Om
nationalismen är imperialistisk och/eller rasistisk och ett verktyg för
ledare är den inte bra, men vem är det som gör den imperialistisk. Inte
vanligt folk utan ledarna som vill ha mer makt. Idag vill vissa ledare
som Annie Lööf göra tvärtom fylla Sverige med betydligt fler människor
och därför röstade Fredrik Federly emot att ha gränskontroller. En
statsminister som representerar ett land med 40 miljoner invånare får ju
större respekt i EU. Ett litet land med bara 10 miljoner tar man inte
lika allvarligt på.
Federley pratar om
Schengenavtalet och frihet inom Europa. Men ett avtal kan inte försvara
gränser, det måste de nationer göra som har Schengenavtalets yttre
gränser och vad har EU gjort för att dessa yttre gränser ska fungera.
Egentligen ingenting! Snart ska även
Sverige skriva på ett avtal som ska underlätta invandring, inte bindande
förstås men svenska ledare ska ju alltid vara ”bäst i klassen” och
därför kan vi inte lita på dem. Det tycks inte vara så att de sätter de
svenska medborgarna först. Svenska medborgare är först och främst
”mjölkkor” för skattepengar. Det som en gammal svensk finansminister en
gång sa att ”en bortslösad krona är en stöld från folket” tycks inte
gälla längre. Makten ska ju
enligt regeringsformen utgå från folket men inte frågar man vad folket
tycker i detta fall. Man strör pengar
över vänstergrupper som har samma mål som vänstern alltid har haft att
nationerna ska upplösas, de har en sådan fin och förledande retorik som
lurar först och främst ungdomar till att tro att en
gränslös,globalistisk värld är möjlig och sedan blir de springpojkar
till de stora multinationationella amerikanska företagen som vill kunna
härja fritt när nationsgränserna är borta, sänka lönerna osv. Nationen är en
garanti för en fungerande demokrati. Globalism leder till en
odemokratisk värld och det vill vi inte ha. Internationalism med
samarbete över gränser och respekt för vad andra nationer byggt upp är
viktigt. Internationalism är en politisk rörelse som förespråkar större
ekonomiskt och politiskt samarbete mellan länder, något som ses som
fördelaktigt för alla parter Definition av
nationalism enligt Wikipedia. Nationalism (från fr. nationalisme, av
"nation", ursprungligen från latinets nascor, "jag föds") är en
världsåskådning som tar sin utgångspunkt i gemenskapen inom nationernas
gränser. Nationalismen hyllar nationen, kulturen, historien och slår
vakt om nationalstaten och dess intressen. Den som bekänner sig till
nationalismen benämns nationalist. Många människor i
Sverige med olika politiska åskådningar är i grund och botten
nationalister. När de kommer utomlands talar de om hur bra vi har det i
Sverige, ”så här gör vi i Sverige” säger man och det är underförstått
att andra borde göra på detta sätt. Man vill att Sverige ska vara ett
föregångsland på olika områden. Det hör vi tydligt i bla klimatfrågan,
vi ska gå före och visa vägen så att resten av världen ska förstå hur
man ska göra. Denna nationalism blommar ut för fullt i olika
sportevenemang, man klär sig i svenska flaggor. Som definitionen sa, man
hyllar sin nation man vill att den ska vara bäst. Men den svenska
nationalismen är schizofren, Ofta vill man inte erkänna att man innerst
inne är nationalist, pratar skit om den svenska kulturen, frågar om den
finns och råkar SD ha samma uppfattning som en själv ändrar man
uppfattning. Man hävdar att det är fel med nationsgränser osv. Fri
invasion av människor från andra länder. Vissa skolor vill inte att
etniskt svenska elever ska ha en jacka med en svensk flagga på. Se nationalstaten
som en ekonomisk förening för allas bästa. Sedan har vi även
större grupperingar där vi ingår vare sig vi vill eller ej. Vi tillhör
den västerländska civilisationen. Dess värderingar måste försvaras för
den är under attack från främst den muslimska världen som kommer med
sharialagen i släptåg. Den bärande tanken i denna civilisation är att
det är Guden/Allah som stiftar lagar. Det är fel att människor stiftar
lagar. Hur är det då med
anpassningen av de gamla sharialagarna till den moderna världen. Det
mängder av laglärda människor som inte gör annat läser i gamla böcker om
vad tidigare laglärda sagt och anpassar det till vår tid och uttalar en
Fatwa som det kallas.
12. Bilaga B
12.1 Varför behövs det miljontals fatwor
i den muslimska världen varje år?
Fatwa är den tekniska benämningen på
varje juridiskt utlåtande, som en muslimsk mufti avger rörande en honom
förelagd rättsfråga. En fatwa grundades ursprungligen på ett yttrande av
profeten Muhammed. En fatwa har inom den islamiska rätten samma
betydelse som ett prejudikat inom till exempel svenskt rättsväsende.
Dagens muslimer i Sverige kan vända sig till en mufti för att få ett
utlåtande om hur de ska leva i dagens samhälle, när de muslimska idealen
krockar med det dagliga livet. Definition
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fatwa
Mufti (arabiska: مفتي, "en som avger ett utlåtande") är inom islam en rättslärd som uttolkar den religiösa lagen, sharia, islamiska regler och andra teologiska frågor. Frågorna kan ställas av staten, institutioner, organisationer eller enskilda individer. De svar muftin ger på dessa frågor kallas fatwa.... En muftis svar bör vara i objektiv form, då muftin är representant för islamisk lag, sharia. Muftin bör veta sina kunskapsmässiga begränsningar och vid villrådighet inkludera frasen wa-Allah a'lam, "men Gud vet bäst" i sin fatwa, för att visa på människans begränsningar i förhållande till Guds allvetande
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mufti För troende muslimer är detta livet endast en transportsträcka till det verkliga livet vilket kommer efter döden enligt troende muslimer. Denna tanke ligger till grund för uttrycket ”vi älskar döden lika mycket som ni älskar livet”. Detta brukade exempelvis Khalid IbnWalid, islams mest framstående general under Muhammeds och de efterföljande kalifernas tid, hota folk med i städer vilka skulle erövras. Vi kommer med ett folk som älskar döden mer än livet och soldater med den inställningen blir oförskräckta.
http://lagmansnatursida.se/dbarkiv/2016/vecka39/db16sep28.htm
Muslimerna tillber en vred Gud som straffar människor som inte följer
hans lagar och guds lagar står över människors lagar. Tron utövas genom
att följa guds lagar och det är svårt att hålla reda på alla lagar själv
därför behövs det laglärda människor som man kan fråga. Och som tidigare
sagts är rättsvetenskapen den äldsta av de islamiska studierna.
Koranen innehåller många hot om helvetesstraff mm. En sticksprovsläsning
i sura 9 (Medinasura) och sura 10 (Meckasura) visade sig innehålla i
genomsnitt ett hot mot människor per var åttonde vers. Eftersom detta
livet bara är en väg till det verkliga livet gäller det att leva rätt
och det är här som alla dessa miljontals fatwor varje år i den muslimska
världen kommer in i bilden. Människor är rädda att göra fel. Rädda för
att ta beslut. Rädda för den straffande guden. Med det moderna informationssamhället flödar dessa fatwor som aldrig förr och det är också enklare att fråga genom att ringa eller att maila. Men detta räcker inte för de religiösa företrädarna. I Kairo håller man nu på med att pröva det man kallar ”fatwakiosker”, mindre bodar där muslimska laglärda sitter, vilka placeras vid tunnelbanestationer och andra platser där mycket folk är i rörelse. Här kan man snabbt få reda på vad den islamska lagen säger. https://nervana1.org/2017/07/31/al-azhars-farcical-fatwa-kiosks/
Länken leder till
beskrivningen av ett besök i en kiosk av egyptisk bloggare. Dar al-Ifta al-Misriyyah är en officiell institution i Egypten som har producerat fatwor alltsedan 1895.
Se
https://en.wikipedia.org/wiki/Dar_al-Ifta_al-Misriyyah Även IS höll på med Fatwor
http://www.newsweek.com/isis-release-questions-and-answers-pamphlet-how-treat-female-slaves-290511
12.2 Fatwa Hotline
Ett par artiklar om Fatwa Hotline i Abu
Dhabi belyser denna verksamhet, ett fatwacenter som ger ut uppemot en
miljon fatwor per år (2010 var det över 825 000 enligt uppgift). Här
finns det laglärda som kan hela koranen utantill och som studerat vid
islamska universitet, mufti kallas dessa 40 manliga och sex kvinnliga.
På senare tid har dessa kvinnliga muftis tillkommit vilka också kallas
sheikhas och som ofta tar hand om kvinnors frågor. Till sin hjälp har
man en databas med en stor mängd information från rättslärda personer
genom historien och tidigare fatwor.
Vi läser ”As a woman on the other end of the line asks a question about a family matter, Dr Sheikha Salem types some keywords into a database of 10,000 religious books. Once she is provided with the reference she is looking for, she must then convey it in a "clear" and "courteous manner"……..Sheikha Naeema explains that when women confide that their husbands are having extramarital affairs, she advises them to urge the husband to marry his mistress and take on a second wife, rather than fall into the sin of adultery.
https://www.theguardian.com/world/2016/aug/20/heard-everything-women-fatwa-hotline-abu-dhabi
En fråga kan alltså lyda så här ”Min man
har ett förhållande till en annan kvinna, vad ska jag göra åt det?”
Svaret kan bli att ”Tala med honom och säg att han kan gifta sig med
denna kvinna så hon blir hans andra fru och därmed kommer inte din man
att begå äktenskapsbrott”. Att begå äktenskapsbrott är en väldigt stor
synd för muslimer och man får ju som bekant ha fyra fruar. En enkel
lösning.
Ett annat exempel på en fråga kan gälla
abort av ett foster som har allvarliga defekter. Svaret blir att ”Det
går bra att göra abort inom de första 120 dagarna för Muhammed sa att
120 dagar efter befruktningen kommer själen in i fostret”.
Det har uttalats många fatwor mot
självmordsbombningar men extrema grupper har även muftis som ger fatwor
som säger annorlunda och det gäller inte bara denna sak utan även andra
ämnen som avhandlas kan få motsägande fatwor så det finns det muslimer
som surfar runt efter olika fatwor för att få en som passar dem.
På en annan fatwa online ställs frågan
”Får man ljuga inför en kafir?” Kafir = otrogen, en sådan som vi.
https://islamqa.info/en/175632
I det långa svaret som ges sägs det
först att det är hemskt att ljuga men att ljuga får man endast då
sharialagen tillåter det. Det räknas upp vad sharialagen säger nämligen
att man får ljuga i krig, för att få två tvistande personer att
försonas, man får ljuga för sina fruar och tvärsom och man få ljuga för
att uppnå något som är bra för personen om det nu inte går att uppnå
detta genom att tala sanning, kan man uppnå detta genom att tala sanning
så är det en synd att ljuga. Sharialagen Bok R ”Vad man får säga”
”Holding onetongue” r8:2, r8;3. Detta underlättar ju för personer som
vill in i ett annat land för att söka asyl, inget fel att utöka sin
berättelse. En muslimsk man vid namn ZulmayAfzali från Afghanistan
skriver om detta I sin bok “En flykting korsar ditt spår”.
I
fatwan uttrycks det vidare såhär ”There is no concession allowing it
except in cases of necessity in order to achieve some definite shar‘i
interest that cannot be attained by telling the truth, or to ward off
serious harm that cannot be warded off by telling the truth.”
Här talas det shariinterest vilket inte
sharialagen uttrycker. Annars betonas mer de övriga tre tillfällena.
Men om man lever i ett kaafir land (som
Sverige) så ges rådet att undvika att ljuga för det ger ett felaktigt
intryck av en muslimsk person och dennes religion.
Sedan finns det en
länk
nederst
på
sidan ”For more information on cases in which it is permissible to tell
lies, please see the answer to question no. 154955.”
Men denna sida med en förteckning på
tillfällen då man får ljuga finns endast på arabiska/eller fungerar
inte.
Den som svarar på denna fråga är en
respekterad salafist, Shaykh Muhammad Saalih al-Munajjid. Från Syrien.
|